Familylife

Tripje naar Londen

Op vrijdag 14 februari was het zover, ons kleine tripje naar Londen stond voor de deur. Onze kleine mannen gingen een weekendje weg met Opa en Oma, en wij gingen samen naar Londen. Iets wat al erg lang op onze bucketlist stond.

We vlogen vanaf Eindhoven airport naar Standsted airport in Londen. We hadden voor ons tripje alleen handbagage, dus dat hield in dat we zo konden doorlopen naar de Douane. Niet voordat we een lekker kopje koffie dronken bij de Starbucks. We werden goedgekeurd door de douane, en het wachten kon beginnen. Een kleine lunch, en samen op het Panorama dak vliegtuigen kijken. Meer hadden we even niet nodig. Al snel was het tijd om te boarden, en mochten we het vliegtuig in. We vlogen om 15:05 met ryanair en voor we het wisten waren we in de lucht, om weer net zo snel te landen in Londen. Het is namelijk maar een zeer korte vlucht die nog geen uurtje duurt.

Snel op zoek naar de bus die ons bracht naar de wijk Stratford, daar was ons hotel gevestigd. Dit ritje duurt ongeveer een uur, en het voelde langer als de gehele vliegreis. Eenmaal aangekomen in Stratford, hebben we ons ingecheckt in het hotel. Spullen naar de kamer gebracht, even opfrissen, plassen en door!

We besloten al lopend het winkel centrum van Stratford te verkennen, want man wat is dat groot. Een winkelcentrum van 4 verdiepingen, met meer dan 300 winkels. Het voelde een beetje als thuis, want ook hier vind je de bekende winkels. Alleen zoveel drukker, en zoveel voller! Alleen hier keek je je ogen al uit. Deze avond besloten we samen “romantisch” pizza te gaan eten bij de Pizzahut. Om daarna lekker terug te gaan naar het hotel, douche en op tijd naar bed. Want morgen stond ons een hele tour te wachten.

We stonden vroeg op, en gingen op weg naar het ontbijt. Pieter kun je blij maken met een echt Engels ontbijt, ik houd het liever bij een bakje yoghurt met cruesli. Zonder koffie geen begin van de dag, dus die namen we lekker mee. Het openbaar vervoer in Londen, wat een attractie is dat. En wat is dat goed geregeld. Je reist daar met de Oystercard, wat eigenlijk het zelfde is als de OVkaart hier in Nederland.  Je verdwijnt diep onder de grond, waar alles verbonden word door de metro. Snel,veel en druk! Meer woorden heb ik er eigenlijk niet voor. Lang wachten kennen ze daar volgens mij niet, en relax reizen al helemaal niet.

Dat zorgt ervoor dat je dan ook zo al je bestemmingen bereikt, en je veel kunt doen en zien op een dag. Wij begonnen onze dag met de reis naar Piccadily Circus, waar we opzoek gingen naar de M&M winkel. Voor alle chocolade/M&M liefhebbers onder ons. Dat is echt een heuze M&M walhalla, alles wat je ziet is M&M gerelateerd. Natuurlijk konden we niet weg voordat we een zakje M&Ms hadden meegenomen. Vanuit daar gingen we terug naar de Underground, om weer met de metro verder te reizen. Onze volgende bestemming was Buckingham Palace, prachtig mooi. We keken er onze ogen uit! Helaas was er die dag geen wissel van de wacht, maar dat maakte het niet minder indrukwekkend.

Tijd om naar de bus te lopen en door te reizen naar Harrods, een mega grote winkelketen, die ik een beetje vergelijk met de Bijenkorf hier in Nederland. Alleen dan groot, groter,grootst! Ook hier kijk je weer je ogen uit, en straalt luxe aan alle kanten. Neem maar een goed gevulde creditcard mee, want het is ook een aardig dure winkel. Het is wel echt een aanrader om een keer naar toe te gaan en alleen maar te kijken.

Tijd voor een korte lunch, want al dat lopen maakt hongerig. We besloten daar ook even te kijken waar we nog naar toe wilde. En dat werd Hamleys, een grote speelgoed winkel. Ik voelde met een beetje Kevin van Home alone 2! Ook hier hebben we weer onze ogen uitgekeken, en konden we natuurlijk niet zonder kadotjes naar huis. We hebben voor beide jongens een puzzel meegenomen, voor Finn een van Peppa Pig en voor Thijme een puzzel van Londen. Wat waren ze daar blij mee toen ze zondag thuis kwamen. Vanuit Hamleys zijn we door gegaan naar de Tower Brigde van Londen. Het weer werd ondertussen storm Dennis, want het begon te regenen en te waaien. Niet heel fijn als je over een brug loopt, maar wat een uitzicht, en wat mooi om alles van dichtbij te zien. We hebben geprobeerd zoveel mogelijk te doen en te zien in een dag, maar Londen is zo groot dat je dat gewoon echt niet gaat lukken.

Aan het einde van de dag namen we de metro terug naar Stratford, en besloten we terug te gaan naar het hotel. Even nog wat lekkers halen bij de supermarkt, en wat makkelijks te eten bij de Mac Donalds. Om vervolgens lekker naar de hotelkamer te gaan, douche en heerlijk het bed in. Want al dat lopen en reizen voel je wel aan het einde van de dag. Ook ging onze wekker weer vroeg zondag ochtend, want we vlogen weer op tijd terug naar Nederland. Kletsen,douche,snoepen en de benen omhoog, daar bestond onze avond uit. De wekker werd gezet om 04:30 en we vertrokken lekker naar dromenland.

De wekker gingen en we maakte onze klaar voor de terug reis naar Nederland. Spullen pakken, ontbijten en op naar de bus. Deze bracht ons weer terug naar Standsted Airport, en daar mochten we ons weer klaar maken voor de douane controle. Ondanks dat je niks geks in je bagage hebt zitten, en geen slechte bedoelingen hebt. Blijf ik dit toch een spannend onderdeel vinden hoor! Het hoort er natuurlijk helemaal bij, en het is ook erg goed dat het gebeurt. En ook nu werden we goed gekeurd, en mochten we gaan wachten tot dat we naar de gate mochten.

Lekker nog een kopje koffie en een broodje eten, en dan toch echt weer richting het vliegtuig. Terug naar huis, terug naar de kindjes. Die zich super vermaakt hebben bij Opa en Oma. De vlucht ging goed, alleen het landen was een beetje hobbelig. Er stond heel veel wind, en dat maakte het niet al te prettig.

We hebben ontzettend genoten van Londen, maar zeker ook van elkaar. Genoten van alle indrukken om ons heen, en veel gelachen en gepraat. We gaan er zeker nog een keer naar terug, en hopen dan langer te kunnen verblijven! Ik hoop dat je met veel liefde deze blog hebt gelezen! Wil je reageren? Doe dat dan hier onder! Heb je vragen of Tips? Stuur me dan gerust een berichtje! Tot snel!

260 total views,  1 views today

JustaMama

Ik ben Inge, ♡

Leuk dat je een kijkje komt nemen.

Ik neem je mee in onze wereld. Het leven met 2 opgroeiende jongens.
En alles wat erbij komt kijken. Veel lees plezier.

Heb je vragen,tips,opmerkingen of wil je om een andere reden met mij in contact komen?